Salgsvilkår
1. Generelle regler
1,1. The following terms and conditions of sale (“Terms and Conditions”) apply to the offer and sale of products through the Clinique website in Denmark.
1,2. For å kunne handle produkter fra nettstedet må kundene være: (a) minst 18 år, eller hvis mindreårig, ha godkjenning fra foresatt; (b) forbrukere, dvs. faktiske personer som ikke opptrer på vegne av en kommersiell aktør, butikk eller lignende; (c) registrert på nettstedet og (d) innehaver av et gyldig kredittkort.
1,3. This contract shall be executed in Danish if your delivery address is in Denmark, and shall be governed by the laws of your country of delivery. Slike lover omtales som "Lokale lover" i disse vilkårene.
2. Identifisering av forhandleren
2,1. Leverandøren er Estée Lauder Cosmetics A/S, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.
3. Produkter
3,1. Informasjon om produktene er tilgjengelig på nettstedet og er oppgitt i henhold til lokale forskrifter.
3,2. Vi tar all rimelige tiltak for å sikre at alle detaljer, beskrivelser og bilder av produkter som vises på nettstedet, er korrekte på det tidspunktet da relevant informasjon ble lagt inn i systemet. I den utstrekning det er tillatt av gjeldende lov, garanterer vi imidlertid ikke at nevnte detaljer, beskrivelser, bilder av produkter er nøyaktige, komplette, pålitelige, aktuelle eller feilfrie.
3,3. Produktene beskrevet på nettstedet og alle prøver av disse som vi kan tilby kunden, er kun for personlig bruk. Kundene kan ikke selge eller videreselge noen av disse produktene eller prøvene. Vi forbeholder oss retten, med eller uten varsel, til å avbestille eller redusere antall av produkter eller prøver som skal sendes deg, som vi har grunn til å tro kan føre til brudd på disse vilkårene og betingelsene.
4. Priser
4,1. Alle priser oppgitt for produktene som er tilgjengelig på dette nettstedet er inkludert mva. og er oppgitt i lokal valuta. Fraktkostnader kan tilkomme prisen på produktene og er oppgitt på bestillingsskjemaet. For mer informasjon viser vi til leveringsdelen på nettstedet.
4,2. Vi kontrollerer jevnlig at alle prisene på nettstedet er riktige, men vi kan ikke garantere fravær av feil. I tilfelle en åpenbar feil i prissetting av et produkt blir oppdaget, tilbyr vi kunden å kjøpe varen til riktig pris eller annullere ordren.
5. Bestilling
5,1. Kunden blir veiledet gjennom bestillingsprosessen gjennom en rekke enkle instruksjoner på nettstedet.
5,2. To place an order, the customer must type in the quantity of product he/she wishes to purchase (up to four (4) of any single product), with a maximum purchase of 4800kr. per customer. I tillegg må vi også begrense bestillinger til maksimalt tre (3) bestillinger per kunde per dag.
5,3. Kunder må klikke på "Legg i handlevogn" for å legge det valgte produktet i ønsket antall i handlekurven. Kunden kan når som helst forhåndsvise produktene i handlevognen ved å klikke på "Kasse" på hver side. Kunder kan lagre et produkt som favoritt ved å klikke på "Flytt til favoritter" nedenfor produktnavnet. Produktet blir deretter flyttet til kundens favoritter på "Min konto". For å åpne kundens favoritter fra en datamaskin, må kunden registrere seg eller logge inn på kontoen sin.
5,4. Kunden må følge instruksjonene på skjermen for å gjennomføre kjøpet. Kunden kan korrigere eventuelle feil i data vedkommende har registrert, endre innhold i handlekurven ved å legge til eller fjerne ett eller flere produkter fra handlekurven, eller tømme hele ordren før den sendes. Ved å sende inn en ordre erklærer kunden at vedkommende har lest all informasjonen oppgitt under betalingsprosessen og godtar disse vilkårene. Kundene sender en ordre via nettstedet ved å klikke på Send-knappen helt til slutt i bestillingsprosessen.
5,5. Etter at ordren er sendt kommer det opp en takkeside og kunden mottar i løpet av kot tid en bekreftelse på e-post. I henhold til lokale forskrifter inneholder bekreftelsen på e-post et sammendrag av kjøpsvilkårene, informasjon om bestilte produkter, detaljert informasjon om pris og betalingsmåte, informasjon om fraktkostnader, informasjon om vilkår for og hvordan angreretten fungerer, adressen som klager skal sendes til, informasjon om kundeservice og eksisterende garantier.
5,6. If an order confirmation does not arrive within 24 hours after submission, customer may contact us, 80 83 11 66 in Denmark for assistance.
5,7. If customers have any questions or concerns when placing an order or if they wish to enquire about a previously placed order, they may contact us; 80 83 11 66 in Denmark or via e-mail. For raskere hjelp ber vi kunden om å ha ordrenummeret tilgjengelig.
6. Tilbudskoder
6,1. For å bruke en tilbudskode må kunden oppgi koden i feltet "tilbudskode" under bestillingsprosessen på nettstedet. Tilbudskoder skiller mellom store og små bokstaver og må skrives inn nøyaktig slik de er oppgitt.
6,2. Når en tilbudskode er godkjent vises koden på "Ordresammendrag".
6,3. Det er bare mulig å bruke én tilbudskode per ordre.
7. Betalingsalternativer
7,1. Kunder kan betale for produktene med kredittkort. Følgende kredittkort kan benyttes:
Visa, Mastercard, Dankort, MobilePay, ViaBill
7,2. Vi godtar ikke kredittkort med fakturaadresse utenfor EU eller Norge.
7,3. Kundene blir ikke belastet for produkter før de er sendt.
7,4. Av hensyn til kundens sikkerhet må kundens fakturanavn og fakturaadresse stemme med opplysningene på kredittkortet som benyttes til kjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbestille alle ordre som ikke overholder disse vilkårene.
7,5. Alle kredittkortholdere blir underlagt valideringssjekker og godkjenning fra kredittkortutsteder. Hvis utsteder av kundens kredittkort avslår eller ikke, uansett grunn, å godkjenne en betaling til oss, enten før eller etter en betaling, er vi ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.
8. Spørsmål om ordre
8,1. enerally products are shipped within 2 to 5 working days. For any shipping information customers may contact us; 80 83 11 66 or via e-mail
8,2. Kunder kan undersøke status på sine siste ordre ved å gå til Ordrestatussiden på Min konto-området. Dette er den enkleste måten å få oppdatert informasjon om kundens ordre.
8,3. Når kunden klikker på Ordrestatussiden, blir vedkommende bedt om å logge inn med e-postadresse og passord. En ordresammendragsside gir kunden detaljert informasjon om nåværende og tidligere ordre. Etter at en ordre er sendt vises også sporingsnummeret, hvis tilgjengelig. Kundene kan spore leveringsstatus på ordren ved å klikke på "Sendt" under Ordrestatus. Noen fraktselskaper har ikke sporingsinformasjon tilgjengelig i opptil 24 timer etter at ordren er sendt.
8,4. Av og til kan det forekomme at hele eller deler av ordre blir avbestilt av systemet vårt. Noen grunner er:
• Vare(r) ikke tilgjengelig
• Kunne ikke behandle betalingsinformasjon
• Kan ikke levere til oppgitt adresse
• Duplikatordre sendt
• Kansellert etter ønske fra kunde
8,5. Hvis en ordre blir kansellert, mottar kunden en e-post som forklarer årsaken til kanselleringen. Kunder blir ikke belastet for eventuelle kansellerte ordre. If the customer is interested in placing a new order or if the customer has any questions about a cancelled order, he/she may contact us at 80 83 11 66 or via e-mail
9. Levering
9,1. Ordre blir bare behandlet og sendt på virkedager (mandag til fredag, med unntak av fri- og helligdager). Ordre send inn på lørdag og søndag vil bli behandlet påfølgende virkedag.
9,2. Vi kan ikke behandle ordre til postboksadresser.
9,3. Fraktkostnader blir belastet kunden og oppgis separat på ordreskjemaet og på følgeseddelen. Det er ingen fraktkostnader for kjøp over det beløpet som er oppgitt på nettstedet.
9,4. I henhold til lokale forskrifter skal produktene leveres innen 30 (tretti) dager fra den påfølgende dagen som ordren ble plassert av kunden, med mindre vi varsler kunden, inkludert via e-post, innen samme frist, at de bestilte produktene er utilgjengelig, inkludert midlertidig utilgjengelig.
10. Angrerett
10,1. Vi er opptatt av å tilby kundene de beste produktene tilgjengelig på markedet. Hvis kunden opplever at produktene vedkommende har mottatt fra oss ikke oppfyller forventningene, har kunden i henhold til kjøpsloven rett til å angre kjøpet innen fjorten (14) virkedager etter at produktene ble mottatt.
10,2. Notification of customer’s intention to exercise the right of withdrawal can be done by e-mail us with customer’s order details, including customer order number and the description of the products, which are being returned. I den leverte pakken finner kunden en følgeseddel med opplysinger om ordren sammen med opplysninger om retur. If the products listed on the dispatch note do not match those contained in your delivery, the customer shall notify us immediately by calling, 80 83 11 66.
10,3. Kundeservice vil deretter sende kunden et godkjenningsnummer og bekreftelse på e-post. Kunden bør ta vare på godkjenningsnummeret for eventuell fremtidig kontakt med kundeservice i forbindelse med returen.
10,4. Hvis kunden returnerer produkter av andre grunner enn feil på produktene, eller ukomplett eller feil leveranse, vil vedkommende måtte stå for retur av varer på egen regning.
10,5. Ved bruk av angreretten får kunden tilbakebetalt hele prisen for produktene innen tretti (30) dager fra dato for bekreftet bruk av angrerett, forutsatt av produktene er returneres uskadde og ubrukte så snart som mulig og at vi har mottatt dokumentasjon på retur før tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer kun til opprinnelig benyttet kredittkort. Vi sender kunden en bekreftelse på e-post når tilbakebetalingen er foretatt.
10,6. Vi anbefaler på det sterkeste at pakken sendes som registrert post (post som krever signatur ved mottak).
10,7. Reglene over gjelder bare for kjøp foretatt på nett. Produkter kjøpt i butikk er underlagt returrett for hver enkelt butikk. Retur eller bytte av kjøp foretatt i en Clinique-butikk kan ikke returneres eller byttes hos Clinique Online. Retur av kjøp foretatt å nett kan ikke returneres eller byttes i en Clinique-butikk.
11. Garantibestemmelser
11,1. I tilfelle produktene ikke overholder kravene i lokale forskrifter, skal garantien gitt gjennom kjøpsloven gjelde. Kunden har rett til å bytte produkter eller reparere produkter uten vederlag. I tilfelle garantien ikke kan oppfylles har kunden rett til en forholdsmessig reduksjon i prisen på produktet, eller rett til å si opp avtalen. Kunden frasier seg disse rettighetene hvis kunden ikke varsler oss om feil i løpet av rimelig tid etter at kunden ble oppmerksom på slik feil. Vi kan holdes ansvarlig hvis feilen oppsto innen tre (3) år etter at produktene ble levert.
12. Gjeldende lov og verneting
12,1. Disse vilkårene er underlagt og styres av lokale forskrifter.
12,2. Eventuelle tvister som oppstår i forbindelse av tolkning, gyldighet og/eller utøvelse av disse vilkårene, skal tvisten løses i en domstol nær kundens bosted.
13. Kontaktinformasjon
13,1. For any information and support on products and methods of purchase through the Site the customer may contact us, 80 83 11 66 or via email or by post to the following address:
Estée Lauder Cosmetics A/S, Delta Park 37, 2nd floor, DK-2665 Vallensbæk Strand.
14. Klager
In case of complaint about your online purchase, you may contact us at, 80 83 11 66.
Du kan også be om å løse tvister i forbindelse med salg av produktet gjennom følgende alternative prosess for løsning av tvister:
Norge | Hvis du vil klage på ditt kjøp via vår nettbutikk kan dukontakte oss. I tråd med EUs forordning nr. 524/2013 om tvisteløsning online ved forbrukertvister kan du inngi klage til EU-kommisjonens online-plattform som finnes tilgjengelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=NO Klage kan alternativt sendes til: Forbrukerrådet E-post: odr@forbrukerradet.no |